Lite mera mössor!!

Finns de något man aldrig kan ha för mycke av så är det mössor, i allafall här uppe i norra sverige där det i princip går att ha dem året om ;-) Har blivit några till mössor och lär bli ytterligar fler då jag hela tiden hittar nya fina tyger som av någon anledning passar fin fint till mössor!!!



Fick en önskning på en present från en i säkten och inte säger man ju nej till att få sy lite. Svar mössa i vuxen storlek efter beprövat mönster med tyg från sos.





Ännu en beställning på två svarta mössor i vuxen storlek, en med svart O i skinn med turkosa sömmar och en med en limefärgad stjärna.





En av sonens förskolelärare ville ha något att värma huvudet med nu till våren vilket resulterade i denna vita mössa med röda hjärta. Blir nog fler av liknande modell innom en snar framtid.Tygerna till denna är från tygyssling och SoS.





Här kommer en 2års present som jag sydde då en av mina bekanta´s son fyllde 2år innan jul. Förståss matchar den lill-killens reima overall i grå-grönt. Tygerna till mössan är från SoS och en lokal tygaffär.





En vän till mig ville ha mössa till sig själv och sin son. Den svarta mössan är fodrad med svart fleecefoder för att hålla de små öronen varma under kalla vinterdagar. Tygerna till mössorna kommer från SoS och en lokal tygaffär.





Sist men inte minst ut lite oranga mössor. Den enfärgade mössan är till en liten kille som snart fyller två år och den större med gråa stjärnan är till mig själv (inte ofta man hinner med något till sig själv). Tygerna kommer från SoS och lokal tygaffär.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Får man beställa mössor av dig?

2011-08-15 @ 19:43:37
Postat av: Jennie

vilka super fina mössor du gör ! Har precis börjat sy lite själv. Vad använder du för sömn runt stjärnorna ?

2012-04-26 @ 11:07:02
URL: http://dejodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0