Lite nytt i underbara MOLN =)

Passar på att blogga lite innan resten av familjen vaknar. För tillfället är det bara jag och lilleman som har lyckats komma oss upp ur sängen. Om det nu är bra eller dåligt att vakna halv sju på söndag morgon =/ ...kanske ingen hitt för min del iallafall, dock var lilla herrn glad när mamma vill stiga upp så tidigt.

Tog här om dan fram de underbara molntygen från JNY Design och sydde lite. Blev en scarf och ett par byxor i stl 92 i det blå/turkosa till en vän som beställ till sin son lite ny byxor, dock har inte mudden hunnit komma än så resten får hon vänta tills i veckan på. (Byxorna o sarfen är efter eget mönster).





Upptäckte i veckan när jag sydde dessutom att mina namnband håller på att ta slut =( inte roligt alls. Men ny beställning är inlagd så får se när de dimper ner i brevlådan.

Av det bruna moln tyget fick det bli ett försök till en första baby filt. Bruna moln på ena sidan, grön interlock på andra och rött kantband (alla tyger från JNY Design). Försökte att göra filten lite större då jag själv tyckte att det var rätt tråkigt att alla babyfilar blev för små så snabbt. filten blev ju ganksa neutral så blir nog att lägga den i bb väskan sen som present till lilla "snurre-sprätt" i magen när han/hon behagar komma ut.





Sist men inte minst sydde jag även av det rosa moln tyget, blev en scarf och en mössa till en tjej på 1 och 8 som just har blivit storasyster Hon fick även en kjol, min första även av denna modell sydd i stl 86 (sydd i velour från Hilco och mudd från  s o s, mönstret är ett eget).





Till nyfödda lillasyster gav jag bort det rosa/vita settet jag tidigare bloggat om och till det sydde jag en tunika med knäppning över axlarna för att det skulle vara lättare ett ta på den. Tunikan är sydd i velour med stjärna i bomullsjersey i ca stl 68 så hoppas att det skall passa. Blev väldigt tjejiga sett men är så roligt att sy till små tjejer när man inte har egna, hoppas att föräldrarna inte har någo emot färgen. (Tunikan är av Hilco velour från eget mönster)




Så var det kanske dags för frukost då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0